Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблем с турбо на 2,4

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Проблем с турбо на 2,4

    Здравейте,имам нужда от помощ и препоръки...
    Така да ви обесня, вчера както си карах из града, на един светофар изрезах колата на 1ва скорост и след 2 секунди превключих на 2ра(смисъл не съм продължил и на 2ра с напаните...), дадох гас и турбото започна да издава по-шумен звук,превключих на 3та и усетих разлика в мощността.

    Подробност:Имах проблеми с турбото, беше запекла геометрията, преди 2 седмици я изчистих и нямах никакви проблеми.

    Въпрос:Може ли да се е спукал някой маркуч или интерколера,или е тръгнала турбината? Как да провера?

    Като се има впредвид ,че не ми излиза никаква грешка.

  • #2
    Първоначално публикувано от BlacKX Покажи съобщение
    Здравейте,имам нужда от помощ и препоръки...
    Така да ви обесня, вчера както си карах из града, на един светофар изрезах колата на 1ва скорост и след 2 секунди превключих на 2ра(смисъл не съм продължил и на 2ра с напаните...), дадох гас и турбото започна да издава по-шумен звук,превключих на 3та и усетих разлика в мощността.

    Подробност:Имах проблеми с турбото, беше запекла геометрията, преди 2 седмици я изчистих и нямах никакви проблеми.

    Въпрос:Може ли да се е спукал някой маркуч или интерколера,или е тръгнала турбината? Как да провера?

    Като се има впредвид ,че не ми излиза никаква грешка.
    Ако е спукан маркуч - пуши яко
    Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
    156 1.8TS 16V (01.2001)
    147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
    0879369082

    Comment


    • #3
      Огледай маркуча между турбото и кулера, както и самия кулер. Ако е само сцепен, може и да не го видиш в спокойно положение.

      Както казва NightRider, ако има сцепен маркуч ще почне да пуши.

      пп: Ако правилно съм се ориентирал, ти си колегата със запеклата геометрия и турбото ти пренадуваше, нали? 136 коня версията ли е? Добре е да се знае това.
      166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
      ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer

      Comment


      • #4
        Да, аз съм, но оттогава никакъв проблем нямах...136 коня е...
        Да не би като не е била изрядна и сега като съм я изчистил и някой маркуч да не е устискал...

        Още нещо интересно сложих на колата софтуер преди 4 дена, но човека ми я направи на 25%, не 30% и каза че турбото ми се управлява механично и неможе да се пипа, смисъл да се надува повече, за това няма причина турбото да се счупи от слагането на софтуера а и се пускаше нормално на 2,2 както си беше ...
        За пушенето сега видях да изкарва на моменти и едвам се вижда,видях и накрайника на аспуха и беше опушен и немога да разбера дали е от софтуера или от вчерашния проблем.

        А и се сетих,че в субота измих колата и ако е бил така черен накрайника, да ми е направило впечатлиние.В петък с софтуера навъртех около 200км. А в неделя навъртех 30 км след като започна да фучи турбото,защото не бях в града.Тъй че може и от двете работи да е опушил накрайника.
        Last edited by BlacKX; d.m.y г., 12:41.

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от BlacKX Покажи съобщение
          Да, аз съм, но оттогава никакъв проблем нямах...136 коня е...
          Да не би като не е била изрядна и сега като съм я изчистил и някой маркуч да не е устискал...

          Още нещо интересно сложих на колата софтуер преди 4 дена, но човека ми я направи на 25%, не 30% и каза че турбото ми се управлява механично и неможе да се пипа, смисъл да се надува повече, за това няма причина турбото да се счупи от слагането на софтуера а и се пускаше нормално на 2,2 както си беше ...
          За пушенето сега видях да изкарва на моменти и едвам се вижда,видях и накрайника на аспуха и беше опушен и немога да разбера дали е от софтуера или от вчерашния проблем.

          А и се сетих,че в субота измих колата и ако е бил така черен накрайника, да ми е направило впечатлиние.В петък с софтуера навъртех около 200км. А в неделя навъртех 30 км след като започна да фучи турбото,защото не бях в града.Тъй че може и от двете работи да е опушил накрайника.
          Тук май тунинговачите трябва да си кажат думата, но според мен ако са ти нагласили горивото да ти е повече (понеже турбото не се пипа), може да счупиш колата и то тръгвайки точно от турбото. А и ЕГР-а какво са го направили - изобщо какво са променили за да ти вдигнат мощността? И наистина ли трябваше? Май най-добре е да отидеш при този ремападжия
          Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
          156 1.8TS 16V (01.2001)
          147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
          0879369082

          Comment


          • #6
            Преди малко се повозих и се загледах на огледалата и колата пуши видимо след 2200 оборота(като се пусне турбото), а като сложих софтуера колата не пушеше и приятели го потвърдиха.

            А за дали трябваше,от 1000-2200 оборота колата дърпаше като все едно е 60hp, а това е наистина изнервящо.
            Но и 20 годишния ни акъл е от значение.
            Last edited by BlacKX; d.m.y г., 13:56.

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от BlacKX Покажи съобщение
              Преди малко се повозих и се загледах на огледалата и колата пуши видимо след 2200 оборота(като се пусне турбото), а като сложих софтуера колата не пушеше и приятели го потвърдиха.

              А за дали трябваше,от 1000-2200 оборота колата дърпаше като все едно е 60hp, а това е наистина изнервящо.
              Но и 20 годишния ни акъл е от значение.
              Ами турбото се развърта от около 1800 оборота и тогава вече го чувстваш. На ниски обороти си като дизел без турбо, но пък скоростната кутия ти е оразмерена все пак. Ако сега е пропушила виж за пробив. Чува се яко свистене след 1800 оборота. Но ти трябва някой да ти подава газ
              Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
              156 1.8TS 16V (01.2001)
              147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
              0879369082

              Comment


              • #8
                Следобяд ще я кача на канал и ще я погледна.

                Comment


                • #9
                  разгледай маркуча от кулера до колектора най вече горе за цепка
                  156 2.4JTD 136+ PS

                  Comment


                  • #10
                    Ако нямаш спукан маркуч и счупено турбо, най-вероятно имаш изкривен испускателен колектор.
                    Случва се понякога след "по-агресивен" (и неправилен) чиптунинг.
                    Относно 25-30% повече мощност точно при този мотор и само с намеса по софтуера - забрави.
                    Sprint-ex./155 2.0 16v. x2-ex./145QV-еx./156 2.0-ex./ GTV2.0 -ex./166 2.0-ех./147jtd-ex./156SW 2.4jtd-ex./146jtd-ex.
                    Alfa 147jtd/Alfa 147 Selespeed

                    Comment


                    • #11
                      Колега като чу този странен шум, в купето усети ли мирис на сяра ( развалени яйца.. ) Миризмата е ужасна.. Щеше да я усетиш, ако е така турбината може да има както Илко казва или спукан маркуч ( но пак щеше да пушиш много..) или директно турбината..

                      Comment


                      • #12
                        Турбото е...нямам сцепен маркуч или проблем с интеркулера,турбото виеше, а сега започна и да дращи.Има луфт около 3мм и перчиците опират в стените.
                        Last edited by BlacKX; d.m.y г., 20:56.

                        Comment

                        Working...
                        X